torsdag 11 augusti 2011

Chiaroscuro, nästa foto-projekt..

....åhh, vilken fin fotokalender! Och så ögonen som vaknar till liv. Som glittrar. Som visar att det finns något där bakom som vaknar, ser, lever. Det är hela poängen med att göra det här. Att fortsätta. Se det som andra uppskattar genom linsen på kameran. Fånga det i en fotokalender. Ge bort den.

Märker att jag börjar bli nedslagen av det positiva i att ge. Att det på något sätt står stick i stäv med mina ambitioner att fånga det lilla i det stora. Jag tror att efter det här årets fotokalender, så behöver jag sätta upp ett nytt projekt. Ett tema som fokuserar skuggor. Mörker, ljus. Chiaroscuro. Helt ägna sig åt att försöka hitta spänningen i kontrasterna mellan ytterligheter. Men också det gemensamma. Men jag vet hur det brukar bli. Jag skissar upp denna ambition. Och så blir det plastig kommers av det ändå. Bara namnet på den här bloggen får mig att vilja kölhala min egen själ. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar